SAMOCZYNNA BLOKADA
LINIOWA TYPU AH-88A
Samoczynna
blokada typu AH-88A jest blokadą stosowaną na kolejach czechosłowackich.
U nas ma dopiero być uruchomiana – o ile przejdzie pomyślnie testy doduszające
do tymczasowego zastosowania – ma współpracować z licznikami osi. W
Czechosłowacji jest dopuszczona ( o ile
można się zorientować z ich DTR) tylko na posiadającej max. dwa odstępy
liniowe. Nie może być stosowana na liniach korytarzowych ( chyba chodzi o
magistralne).
Oparta jest na blokadzie półautomatycznej RBP-88A ( chyba u nas gdzieś
zabudowanej).
Co do samej blokady mam mieszane uczucia. Nie podoba mi się np. to, ze pracuje
na ośmiu przewodach liniowych !!!. Eap
np. wymaga tylko dwóch. Ciekawe są natomiast przekaźniki zastosowane w tej
blokadzie – o nich trochę więcej napisałem w opisie działania blokady.
Częściowo udało mi się rozpracować działanie blokady. Opisałem to w i
udostępniłem w plikach *.pdf. Tylko proszę się nie dziwić , że nie da się ich
wydrukować lub skopiować – chwilowo te opcje są niedostępne.
Dostępne pliki :
Opis działania
blokady AH-88A. (całość)
Dostępne są również
poszczególne opisy i schematy dotyczące konkretnego opisu.
1.
Włączenie blokady Schemat
2.
Wyjazd
pociągu ze stacji A. Schemat.
3.
Wjazd pociągu do stacji B.
4.
Zmiana kierunku ruchu. Schemat
5
Brak zgody
na zmianę kierunku
6.
Wjazd do stacji na
R-305. Schemat
7. Wyjazd do km. i z
powrotem. Schemat
Do schematów wkradł się błąd a
konkretnie do obwodu przekaźnika Oz. Schemat zasadniczy wygląda tak:
Na schematach nie jest uwzględniona poprawka.