SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA TYPU AH-88A 

Samoczynna blokada typu AH-88A jest blokadą stosowaną na kolejach czechosłowackich.
U nas ma dopiero być uruchomiana – o ile przejdzie pomyślnie testy doduszające do tymczasowego zastosowania – ma współpracować z licznikami osi. W Czechosłowacji jest dopuszczona  ( o ile można się zorientować z ich DTR) tylko na posiadającej max. dwa odstępy liniowe. Nie może być stosowana na liniach korytarzowych ( chyba chodzi o magistralne).
Oparta jest na blokadzie półautomatycznej RBP-88A ( chyba u nas gdzieś zabudowanej).
Co do samej blokady mam mieszane uczucia. Nie podoba mi się np. to, ze pracuje na ośmiu przewodach liniowych !!!.  Eap np. wymaga tylko dwóch. Ciekawe są natomiast przekaźniki zastosowane w tej blokadzie – o nich trochę więcej napisałem w opisie działania blokady.
Częściowo udało mi się rozpracować działanie blokady. Opisałem to w i udostępniłem w plikach *.pdf. Tylko proszę się nie dziwić , że nie da się ich wydrukować lub skopiować – chwilowo te opcje są niedostępne.

 

Dostępne pliki :

Opis działania blokady AH-88A. (całość)

Dostępne są również poszczególne opisy i schematy dotyczące konkretnego opisu.

1.   Włączenie blokady                                           Schemat

2.   Wyjazd pociągu ze stacji A.                           Schemat.

3.   Wjazd pociągu do stacji B.                             

4.   Zmiana kierunku ruchu.                                Schemat

5   Brak zgody na zmianę kierunku

6.  Wjazd do stacji na R-305.                             Schemat

7.   Wyjazd do km. i z powrotem.                       Schemat

 

 Do schematów wkradł się błąd a konkretnie do obwodu przekaźnika Oz. Schemat zasadniczy wygląda tak: 

Na schematach nie jest uwzględniona poprawka.