Rys1.
Zajętość It.
Rys 2.
Zajętość ponowne stwierdzenie wolności It.
Jak z tego wynika, po odwzbudzeniu się
przekaźnika It wzbudza się przekaźnik "W". Równocześnie odwzbudza się
przekaźnik sygnałowy ( zajętość odcinka) a tym samym wzbudza się przekaźnik Kpz
a wzbudza Kc. Minus napięcia jest podawane na zestyk "F" przekaźnika
It poprzez zestyk W 22-12. Również poprzez ten zestyk podawany jest minus
napięcia na przekaźnik „W”. Czyli Przekaźnik „W” podtrzymuje się na własnym
zestyku.
Ponowne wzbudzenie się przekaźnika It ( utrata przyczyny zajętości) powoduje
odwzbudzenie się przekaźnika „W”. Dzieje się tak dlatego, że minus napięcia
podawany jest na drugi biegun uzwojenia przekaźnika „W” poprzez zestyki
przekaźnika It i Iz. Odwzbudzony przekaźnik "W" odcina minus
zasilania do uzwojenia przekaźnika "W" oraz do zestyków przekaźników
It i Iz. Układ wraca do stanu spoczynkowego.
Rys 3. Stan
spoczynkowy.
Sumując - chwilowa zajętość odcinka torowego It nie może spowodować zwolnienia zastawki.