Obwód przekaźnika przeciwtórności liniowej oraz Kzw

1. Obwód Pwl.”

Jest to obwód bardzo prosty i chyba nie wymaga dużego opisu. Po prostu w stanie zasadniczym przekaźnik Pwl podtrzymuje się między innymi na własnym zestyku. Po wzbudzeniu się któregokolwiek przekaźnika sygnałowego dla przebiegów wyjazdowych przekaźnik Pwl odwzbudza się . Ponowne wzbudzenie może nastąpić po zablokowaniu bloku początkowego.
Schemat dorysowałem do obwodu przekaźników sygnałowych i znajduje się tutaj

2. Obwód przekaźnika Kzw ( schemat)

Jest to niepełny obwód. Pozostałe zestyki będą dorysowywane w miarę omawiania schematów. Po prosu w obwód wchodzi szereg zestyków innych przekaźników o których nie było nic do tej pory wspomniane.
Przekaźnik ten ma na zadanie kontrolować, czy wszystkie przekaźniki, przyciski i inne urządzenia mające wpływ na ustawienie sygnału wolna droga powróciły do stanu zasadniczego. No bo powiedzmy że przekaźnik Kn9- zaciął się i pozostał w stanie wzbudzonym. Ustawiamy drogę przebiegu „E” a wzbudza się semafor „E” i „F” !!! . Oczywiście jest to skrajny przykład bo taki przypadek być nie może  a dlaczego ? kto wie?. Myślę że każdy kto zna już obwody nastawcze.
Można powiedzieć że "obwód ten kontroluje wszystko co powinno być dodatkowo kontrolowane" - ciekawe stwierdzenie z jakim się kiedyś spotkałem.