Jest to
obwód bardzo prosty i chyba nie wymaga dużego opisu. Po prostu w stanie
zasadniczym przekaźnik Pwl podtrzymuje się między
innymi na własnym zestyku. Po wzbudzeniu się któregokolwiek przekaźnika
sygnałowego dla przebiegów wyjazdowych przekaźnik Pwl
odwzbudza się . Ponowne wzbudzenie może nastąpić po zablokowaniu bloku
początkowego.
Schemat dorysowałem do obwodu przekaźników sygnałowych i znajduje się tutaj
Jest to
niepełny obwód. Pozostałe zestyki będą dorysowywane w miarę omawiania
schematów. Po prosu w obwód wchodzi szereg zestyków innych przekaźników o
których nie było nic do tej pory wspomniane.
Przekaźnik ten ma na zadanie kontrolować, czy wszystkie przekaźniki, przyciski
i inne urządzenia mające wpływ na ustawienie sygnału wolna droga powróciły do
stanu zasadniczego. No bo powiedzmy że przekaźnik Kn9- zaciął się i pozostał w
stanie wzbudzonym. Ustawiamy drogę przebiegu „E” a wzbudza się semafor „E” i „F”
!!! . Oczywiście jest to skrajny przykład bo taki przypadek być nie może
a dlaczego ? kto wie?. Myślę że każdy kto zna już obwody nastawcze.
Można powiedzieć że "obwód ten kontroluje wszystko co powinno być
dodatkowo kontrolowane" - ciekawe stwierdzenie z jakim się kiedyś
spotkałem.