W sygnalizacji SPA 2A również zastosowano uzk typu ERP-5000;
spotkać można także jego odmianę ERP-5100, która posiada dodatkowo:
·
przełącznik
przechylny dwupozycyjny, który w pozycji niestabilnej A wyłącza zdalnie
urządzenia sygnalizacyjne
Rys.
6.2. Zespół kontrolny ERP-5100, widok
ogólny
Urządzenie zdalnej kontroli
posiada trzy diody informujące o stanie ssp (rys. 6.2.). Gdy urządzenia są w
pełni sprawne, wszystkie trzy diody świecą.
Świecąca dioda zielona informuje, że sygnalizacja jest sprawna, i znajduje się
w stanie oczekiwania. Dioda ta gaśnie co 2 minuty na 2 sekundy. Gdy
sygnalizacja znajduje się w stanie ostrzegania, dioda zielona miga z
częstotliwością 1 Hz. Gdy wystąpi jakakolwiek usterka, dioda gaśnie.
Jeśli usterka trwa dłużej niż ok. 6 sekund, gaśnie dioda żółta a licznik
LW zlicza jedną usterkę. Jeśli wystąpiła usterka krótkotrwała, po jej
przeminięciu dioda zielona zaświeci się ponownie, ale dioda żółta już nie. Ma
to na celu zwrócenie uwagi obsługującego urządzenie, że usterka wystąpiła.
Dioda żółta zaświeci się dopiero po użyciu przycisku U.
Gdy usterka trwa dłużej niż 2 minuty włącza się dzwonek. Można go wyłączyć
używając przycisku D. Usterkę długotrwałą (trwającą ponad 2 minuty) można
spróbować usunąć używając przycisku W. Jeżeli nastąpiło trwałe uszkodzenie
urządzeń użycie przycisku W nie przyniesie rezultatu.
Przycisk A służy do wyzerowania urządzeń - np. wyłączenia ostrzegania w
przypadku prac torowych w strefie oddziaływania sygnalizacji.
Użycie przycisków W i A rejestrowane jest licznikami LW i LA.
Dioda czerwona informuje o sprawności zasilaczy impulsowych w obu układach A i
B. Dioda ta gaśnie w przypadku awarii jednego z zasilaczy lub przy zaniku
zasilania 220 V prądu zmiennego.
Przy zastosowaniu powtarzacza ERP-5100 w sygnalizacji typu SPA-2B do uzk dochodzą następujące sygnały z
urządzeń zewnętrznych:
·
sygnał kontroli
kabla
·
sygnały kontrolne ciągłości włókien żarówek świateł sygnalizatorów drogowych
·
sygnały kontroli działania zasilaczy (ładowania akumulatorów)
·
sygnały kontroli położenia drągów w każdym napędzie;
·
sygnały kontroli całości drągów
Oprócz powyższych
sygnałów kontrolowane są sygnały z czujników typu EON-6, a także
analizowana jest sytuacja ruchowa w
strefie oddziaływania czujników.
Gdy zaniknie jeden z sygnałów kontrolnych lub, gdy jest niewłaściwy, sygnał do powtarzacza zostaje przerwany.
W dwóch wypadkach, przy braku sygnału dla powtarzacza, włączane są urządzenia ostrzegawcze:
·
podczas
zaniku kontroli kabla
·
podczas
wystąpieniu niebezpiecznej awarii czujnika, uniemożliwiającej
prawidłowe rozpoznanie zbliżania pociągu.