Sterowanie zamkiem centralnym za pomocą sterownika firmy SPY.

W związku z tym że nie miałem na wyposażeniu pilota do zamka centralnego postanowiłem sam taki zainstalować. Kupiłem sterownik firmy SPY – nie był to dobry zakup ale poradziłem sobie. Wyszło nawet lepiej niż się spodziewałem. Wymagało to niestety modyfikacji obwodu.

Problem polega na tym, że brak ponownego samoczynnego zamknięcia się zamków po przypadkowy naciśnięciu przycisku otwierania. Sam pilot jest bardzo czuły – działa z bardzo dużej odległości. Tak więc samochód może pozostać otwarty ( dla złodzieja).

Aby maksymalnie zabezpieczyć się przed taką sytuacją zmieniłem zastosowanie przycisków. Przycisk otwierający klapę bagażnika wykorzystałem do otwierania samochodu – działa po naciśnięciu i trzymaniu przycisku kilka sekund ( chyba 2 lub 3). Tak więc unikam przypadkowego krótkiego naciśnięcia przycisku otwarcia. Jedynie co należy pamiętać to aby zamknąć samochód należy najpierw nacisnąć przycisk środkowy – wymagana jest sekwencja obsługi pilota.

Dodatkowo wykorzystałem fakt istnienia dodatkowego przycisku. Wykorzystałem go do dodatkowego zabezpieczenia samochodu. Teraz chcąc uruchomić samochód muszę po załączeniu stacyjki nacisnąć środkowy przycisk ( poprzednio służący do otwierania). Tak więc sekwencja kolejności obsługi jest zachowana. Jedynie w razie pomyłki lub obsługi zamka kluczem należy pamiętać ze przed włączeniem zapłonu należy zamknąć drzwi pilotem, załączyć stacyjkę ( zamki się otworzą) , nacisnąć środkowy przycisk, uruchomić silnik. Osoba postronna w życiu nie uruchomi silnika.

Poniżej zamieszczam schematy poszczególnych obwodów. Sposób podłączenia w samochodzie omówiony jest na forum czyli tutaj  

zm1.jpg

Rys. 1 Schemat sterownika. (Opis w .pdf jest tutaj )

zm2.jpg

Rys 2. Pilot.

zm3.jpg

Rys 3. Schemat połączeń oryginalnych.

zm4.jpg

Rys 4. Obwód po przeróbce.