|
Opis
napędu
|
Napęd zwrotnicowy EEA-5 przeznaczony jest do
przestawiania zwrotnic z zamknięciami zewnętrznymi oraz do przestawiania
ruchomego dzioba. Wykonywany jest w wersjach nierozpruwalnej i rozpruwalnej.
Napęd zwrotnicowy EEA-5 produkowany jest w
różnych odmianach, różniących się właściwościmi zestawionymi w tabeli 1.
Budowę wyróżnika charakteryzującego odmianę napedu przedstawiono w załączniku
7.
Ze względu na sposób działania |
- rozpruwalny |
-
nierozpruwalny |
|
Ze względu na zamocowanie |
- lewostronny |
- prawostronny |
|
Ze względu na zasilanie |
- 3 x 380 (220) V, 50Hz |
- 1 x 230V, 50Hz, |
|
Ze względu na suwaki kontrolne |
- z suwakami kontrolnymi |
- bez suwaków kontrolnych |
|
Ze względu na sterowanie |
- bez elektronicznego modułu diagnostycznego |
- z elektronicznym modułem diagnostyki
podstawowej |
|
- z elektronicznym modułem diagnostyki
rozszerzonej |
Tabela 1. Odmiany
wykonań napędu zwrotnicowego EEA-5
Główne wymiary napędu zwrotnicowego EEA-5
podano na rysunku 1 /załącznik 1/.
Napęd EEA-5 stanowi konstrukcję modułową.
Poszczególne moduły, wyszczególnione poniżej, pokazano na rysunkach w
załączniku 2. Stanowią one zespoły wymienne.
1.
Zespół płyty podstawy,
2.
Moduł zamykający,
3.
Moduł sterująco-kontrolny,
4.
Sprzęgło siły trzymania z
suwakiem nastawczym,
5.
Moduł wyłącznika korby,
6.
Moduł przesuwny,
7.
Moduł silnika,
8.
Zespół suwaków kontrolnych,
9.
Dolna osłona silnika,
10.
Pokrywa napędu,
Dodatkowo w komplecie z napędem dostarczane
są:
-
korba do ręcznego przestawiania
napędu,
-
klucz do regulacji sprzęgła
przeciążeniowego,
-
Dokumentacja Techniczno-Ruchowa,
Silnik elektryczny poprzez koła zębate i
sprzęgło przeciążeniowe obraca śrubę kulową. Nakrętka śruby kulowej przesuwa
sanie, które przesuwają sprzęgło siły trzymania wraz z suwakiem nastawczym. W
skrajnych położeniach napędu, blokady trzymają sprzęgło siły trzymania z
suwakiem nastawczym. Moduł sterująco-kontrolny wyłącza silnik w skrajnych
położeniach i załącza sygnalizację kontroli położenia iglic rozjazdu. Moduł
korby wyłącza napięcie silnika po włożeniu na wałek silnika korby do ręcznego
przestawiania napędu. W trakcie ręcznego przestawiania napędu korbą operator
powinien być usytuowany zgodnie z rysunkiem 16 załącznika 5.
Działanie siłą prucia na suwak nastawczy
powoduje przesuw suwaka nastawczego względem sprzęgła siły trzymania
unieruchomionego blokadą.
W sprzęgle siły trzymania napędu rozpruwalnego następuje ugięcie pakietu
sprężyn płaskich przytrzymujących, poprzez wałek, suwak nastawczy. Ugięcie to
powoduje możliwość przesuwu suwaka nastawczego bez dalszych ograniczeń.
W napędzie nierozpruwalnym tradycyjnym sprzęgło siły trzymania jest sztywno
połączone z suwakiem nastawczym, co zapewnia trzymanie napędu do siły 100kN.
Większa siła może spowodować uszkodzenie lub zniszczenie napędu
nierozpruwalnego.
Okablowanie wewnętrzne napędu, w zależności
od stosowanego systemu sterowania, pokazano na schematach /załącznik 6/ rys.
17-20. Przewód podłączeniowy napędu zakończony jest wtyczką szybkozłącza
wielostykowego. Gniazdo szybkozłącza należy zabudować na końcu przewodu
podłączeniowego wyprowadzonego z nastawni, zgodnie ze schematami elektrycznymi
dla poszczególnych systemów sterownia. Po podłączeniu napędu szybkozłącze należy
zabudować w osłonie umieszczonej na ramie umocowania napędu.
6.1.
Przy zdjętej pokrywie napędu
należy zachować szczególną ostrożność ponieważ do układu elektrycznego w
dalszym ciągu jest doprowadzone napięcie zasilania. Możliwe jest uruchomienie
silnika i przestawianie zwrotnicy. Napięcie zasilania jest odłączane od silnika
po włożeniu na wał silnika korby do ręcznego przestawiania.
6.2.
Obudowa napędu musi być uziemiona
lub uszyniona.
6.3.
Nie wolno podnosić napędu za
uchwyty pokrywy napędu ponieważ może nastąpić wyłamanie zamka pokrywy i upadek
napędu.