UTRZYMANIE
|
||
|
|
|
PRZEGLĄD DORAŹNY napędu
należy przeprowadzać zgodnie z przepisami wew. PKP.
CZASOKRES |
CZYNNOŚCI |
PRZEGLĄD MAŁY |
Co 6 miesięcy |
PRZEGLĄD ŚREDNI |
|
PRZEGLĄD DUŻY |
|
Przegląd
mały napędu należy przeprowadzić także po wykonaniu prac torowych w rozjeździe,
po rozpruciu rozjazdu oraz w razie innych awarii. |
jest ustawiona fabrycznie. Użytkownik
nie może we własnym zakresie jej regulować.
Pomiar siły
nastawczej należy przeprowadzać wkładając trzpień pomiarowy w oczko suwaka
nastawczego i przy ręcznym przestawianiu
napędu blokując ruch iglicy np. poprzez włożenie młotka pomiędzy iglicę a
opornicę. Pomiar siły przy elektrycznym przestawianiu napędu daje prawidłowe
wyniki, ale zmniejsza żywotność sprzęgła przeciążeniowego.
W razie konieczności użytkownik może przeprowadzić regulację sprzęgła zgodnie z
poniższymi krokami i rysunkami 13 i 14 z załącznika 3. Aby zmienić wartość siły
należy:
-
kluczem imbusowym wykręcić śrubę
kontrującą (poz.11) z nakrętki (poz. 5),
-
nakrętkę (poz.5) przekręcić wg
wytłoczonej skali procentowej aż do uzyskania żądanej wartości
siły nastawczej. Do przekręcania nakrętki należy użyć klucza dostarczonego
wraz z napędem zwrotnicowym,
-
procentowa wartość siły
odczytywana jest w miejscu pokrycia się punktu D zaznaczonego czerwoną farbą na
pierścieniu zabezpieczającym (poz. 4) i skali na nakrętce (poz.5),
-
śrubę kontrującą (poz.11) należy
pokryć klejem Loctite 242 i wkręcić w nakrętkę (poz.5). Cztery karby A w
nakrętce i karby B w pierścieniu zabezpieczającym muszą stać w jednakowej
pozycji.
Uwaga! Obrót nakrętki zgodnie ze wskazówkami zegara
powoduje zmniejszenie
wartości siły. Obrót przeciwnie
do wskazówek zegara powoduje zwiększenie
wartości siły. Kierunek patrzenia od czoła nakrętki jak na rysunku 13
załącznika 3. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby nie przekręcać
nakrętki (poz.5) poza obszar roboczy sprzegła określony zakresem 40¸100%. Przestawienie nakrętki poza
obszar roboczy powoduje rozregulowanie sprzęgła. W takim przypadku należy
sprzęgło skalibrować tzn. ustawić wymiar „a” (rysunek 14 załącznik 3) na
wartość 5,7 mm co powinno dać 70% maksymalnej siły nastawczej napędu.
W
razie potrzeby można regulować działanie zespołów sterująco-kontrolnych. Regulacji
należy dokonać zgodnie z poniższymi krokami i rysunkiem 15 z załącznika 4.
-
Przestawić napęd w skrajne położenie,
-
Przy poluzowanych śrubach mocujących (poz.1), przesuwając zespół
sterująco-kontrolny zgodnie z przerywaną strzałką na rysunku, doprowadzić luzu
<0,5mm pomiędzy sworzniem wysuniętej blokady (poz.2) a ramieniem (poz.3)
zespołu sterująco-kontrolnego
-
Dokręcić śruby mocujące moduł,
-
Czynność powtórzyć dla drugiego skrajnego położenia napędu,
Prace naprawcze przy napędzie
zwrotnicowym powinny być wykonywane tylko przez upoważniony serwis. Naprawy
polegają na wymianie modułów po stwierdzeniu ich niesprawności. Naprawy należy
przeprowadzać w następujących okolicznościach:
-
po zalaniu napędu zwrotnicowego
wodą,
-
gdy napęd zwrotnicowy został
uszkodzony,
Po przekroczeniu przez napęd 20 lat pracy lub wykonaniu 1 miliona zadziałań
napęd należy bezzwłocznie wymienić na nowy.
Środki przemysłowe do czyszczenia,
smarowania, oliwienia i uszczelniania:
- Smar Aliten – N,
-
Smar Renolit Unitemp 2 (do śruby kulowej),
-
Fluidol ML,
-
Klej Loctite 243,
Narzędzia i przyrządy niezbędne do
przeprowadzenia prac utrzymaniowych,
-
Komplet kluczy nasadczych i imbusowych,
-
Przyrząd pomiarowy MEKS-10, (pomiar siły nastawczej i oporów
rozjazdu),
Elektryczne napędy zwrotnicowe zaleca się
przechowywać w pomieszczeniach zamkniętych. Napędy należy przechowywać w
pozycji pracy. Elektryczne napędy zwrotnicowe należy transportować w pozycji
pracy, w jednej warstwie, zabezpieczając je przed przesuwaniem się. Zrzucanie
napędów przy rozładowywaniu jest zabronione. Nie wolno podnosić napędu za
uchwyty pokrywy.